Tigging, tyveri og legevakten

Som nevnt tidligere i dag så var jeg tilbake hos legevakten i dag for en sjekk om såret under puppen hadde forbedret seg, forblitt det samme eller blitt verre. Det som er så kjekt med å dra på legevakten er at du må vente 30 minutter ekstra uansett om du har time eller ikke før du blir tatt inn. Jeg ventet sikkert 1 time sist gang når jeg kom uten å ha bestilt noe time. 

 

Men etter å ha blitt ropt opp, fått tatt av meg på overkroppen og lagt meg ned så tar hun som skal sjekke meg å legger over et lite teppe over brystene, utenom der som er sår. “Det er en mannlig lege som skal se på deg”. Det var nå ganske snillt av henne, med tanke på at de fleste kvinner sikkert ikke er så komfortable med å flashe titsa til menn. Hehe, hun skulle bare visst hva jeg jobber med. Måtte flire litt når hun sa det, for jeg tenkte jo ikke på det som noe problem. Det eneste som var mitt problem var….

 

 

Legen var som tatt ut fra en film. Høy, mørkt hår og muskuløse armer. Å det at han va iført lege-uniform gjorde ikke akkurat saken bedre. Ikke forte jeg rødmer eller blir satt ut, men da slet jeg med å holde masken. Plutselig var Christina ganske våken, haha! Fin start på dagen for å si det slik. Men over til puppene. De er bedre nå, å såret er ganske så i gang med å gro sammen. Nå er det bare å vente.

 

På vei hjem stikker jeg innom butikken for å kjøpe meg noe mat, hvor jeg blir overveldet av skrikende ansatte. Der var det nemlig en mann som var ganske rask ut dørene med noe han åpenbart ikke hadde betalt for. Jeg møter også kvinner som fotfølger meg og sikkert en god del andre i løpet av en dag for å enten spør om jeg kan kjøpe shampoo, gi henne penger til teppe eller andre ting. Hva synes dere egentlig om slike tiggere? Er det greit å mase på andre mennesker på denne måten? Er det ingenting annet de kan gjøre for å tjene til livets opphold? 

 

Jeg tok en partitest for noen dager siden hvor det kom opp spørsmålet om det skulle bli ulovlig med tigging. Hva tenker dere? Er det greit? 

 

xoxo ♥

3 kommentarer
    1. Jobben min er bl.a å hente ut ting fra en butikk i sentrum, det kan være mobiler, bærebare datamaskiner, eller bare en ledning. Men utenfor denne butikken sitter det en tigger, samme tiggeren hver gang. Føler meg rett og slett overvåket når jeg går inn der og henter ut utstyr som noen ganger er verdt titalls tusen. Redd for at de skal tro jeg er rik og følge etter meg, gjøre innbrudd eller rett og slett rane meg på veien.

      Det kan jo ikke være slik at vi rett og slett blir overvåket på gaten i Norge.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg